Missie en visie

Missie

Teruplast is een groothandel in de B2B (business to business) die zich met name richt op de professionele vakhandel alsmede op de professionele detailhandel.
Onze klanten kiezen voor Teruplast vanwege het brede assortiment van kwaliteitsproducten. Zij voelen zich verbonden met Teruplast door het persoonlijke contact en de goede service.

Visie

Teruplast levert producten en diensten van een hoge kwaliteit en is gericht op een duurzame relatie met haar klanten. Dit doen we door een maximale focus te houden op op onze producten én onze klanten; zowel online als offline (Operational excellence).

Teruplast staat midden in de maatschappij en heeft haar vizier gericht op duurzaam ondernemen. Met name op het gebied van duurzame waterbeheersing wil Teruplast een vooraanstaande rol gaan spelen.

Organisatie

Teruplast is een relatief klein bedrijf en daarin schuilt haar kracht.
Leveranciers en klanten weten ons te vinden én kennen onze medewerkers. Korte lijnen betekent snel handelen en goede communicatie.

Onze externe verkopers bezoeken onze klanten daar waar er prijs op wordt gesteld. De interne verkopers handelen de orders van de klanten af die zowel via de webshop als telefonisch binnen komen. De administratieve medewerkers ondersteunen waar nodig. Ons zeer uitgebreide magazijn (meer dan 15.000 verschillende artikelen) wordt door onze magazijnmedewerkers up to date gehouden.

U kunt bij Teruplast bestellen via direct contact met de verkoper op locatie (buitendienst), maar ook telefonisch en via onze moderne webshop.

Waar Teruplast in het verleden een eigen bezorgdienst had, zijn we begin 2018 overgestapt op professioneel vervoer door DHL en voor het lengtevervoer van buizen en leidingen maken we gebruik van de diensten van Van Den Heerik Transport uit Heerhugowaard.

Geschiedenis

Teruplast BV is als sinds haar oprichting in 1962 succesvol als technische groothandel voor met name de landbouw, tuinbouw, industriële sector, coöperaties, inkoopverenigingen, juweliers en de sector voor relatiegeschenken.

Ons assortiment is dientengevolge heel uitgebreid en onze klantenkring heel divers.

Deze brede sortering is ontstaan door de servicegerichte instelling van de oprichter, Willem Carel Muller. Hij vond het belangrijk om klanten het speciale, niet-branchegerichte wensen te behouden of te winnen. Deze servicegerichtheid ten aanzien van onze klanten is nog steeds een belangrijke pijler van ons bedrijf.

Ons omvangrijke assortiment van ruim 15.000 artikelen onderscheidt zich van andere gerenommeerde en voornamelijk Europese merken door de grote aandacht voor kwaliteit en duurzaamheid in een zich steeds vernieuwende markt.